RSS

În curtea școlii (X)

22 sept.

Controlul realității

Acum vreun an baia mea devenise impracticabila. Prima placă de gresie desprinsă a fost urmată de multe altele până în momentul în care îmi era imposibil să calc desculț în zona respectivă că era plin de mortar sfărâmat. Adevărul e că problema trena dar atât eu cat și echipa tehnica clădirii am ignorat sau am remediat problema cu soluții de cârpeală. Până apucau să rekituască într-o parte se crăpa într-alta și uite așa toată șapa și dedesubturile lemnoase de altfel s-au copt de riscam să ajung cu tot cu cabina de duș la vecinul de la etajul inferior. Când au văzut cum stă treaba sub ce mai rămăsese din gresie oamenii au spus că nu se mai poate m-am mutat în altă cameră și s-au apucat de treabă. Au ras tot au pus șapă siliconata după care gresie nouă. Arăta de cinci stele dar dacă stau să mă gândesc nu ar fi arătat așa dacă nu s-ar fi deteriorat până în punctul în care devenise o ruină.

Cam așa ajuns și învățământul romanesc pe care orice român dezrobit de opiaceul traiului în propria țară reușește să-l privească într-o dimensiune obiectivă. Miniștri în mare parte inepți, inspectori-marionete cu iq subunitar și directori de unități școlare cu abur de moralitate au transformat cu patimă și ură aceste instituții într-o halucinație colectivă. Un delir mistic în care neputința învățată este privită ca lipsă de control asupra rezultatului unei situații. Un mediu contondent la stima de sine și mutilant pentru tot ceea ce înseamnă curiozitate și inițiativă. Un mediu în care colacul de salvare este nesimțirea dusă la rang de artă.

Războaiele politice duse pentru cauze obscure au transformat beneficiarul actului de învățământ în cel mai bun caz într-o persoană ale cărei drepturi și libertăți civile sunt prejudiciate sau în cel mai rău într-o resursă umană privită ca o piesă de schimb. Una defectă din fabricație.

Dinamica complexă a acestor stări de fapt e incompatibilă cu soluții maxim-invazive. O garnitură de marfar nu o poți opri ca pe o bicicletă, nici cu bicicleta nu poți tracta zeci de tone de marfă. Cu toate acestea implementarea sporita tehnologiei nu la nivel de platformă educațională ci mai degrabă ca mecanism de control ar putea însemna un certificat de renaștere:

  1. Arbitraj video pentru răspunsurile orale și lucrările scrise. Acordarea unui drept de veto suspensiv colectivului fiecărei clase. Astfel când o majoritate rezonabilă nu e de acord cu nota primită de unul dintre colegi aceștia pot după dezbateri să anuleze nota urmând ca prestația respectivului elev să fie reevaluată de o comisie din alt județ. La trei abateri pe semestru se aplica penalități salariale . La două semestre consecutive de abateri se trece la desfacerea contractului de muncă și sesizarea Direcției Naționale Anticorupție sau după caz a instanțelor competente de a începe urmărirea penală. 
  2. Autonomie instituțională a unităților școlare. Posibilitatea fiecărei școli de a angaja sau a destitui corpul didactic independent de inspectoratele școlare.
  3. Control psihiatric amănunțit înainte de angajarea în învățământ respectiv înmatricularea la unitatea școlară respectivă. Encefalogramele pot revela cazurile patologice care ar contamina bunul mers al activităților didactice.
  4. Audit extern la fiecare sfârșit de an școlar. Aplicarea unor sancțiuni similare cu cele de la punctul unu sau după caz recompense.
  5. Remunerarea corpului didactic precum și promovarea retrogradarea sau eliminarea din sistem pe baza unor note date de părinți și elevi.
  6. Admiterea la universități exclusiv pe bază de examen de competențe și eliminarea totală a ponderii în nota de admitere a mediei din anii de liceu. Astfel negustorii de îndoială și instrumentul lor financiar nota vor fi trași pe linie moartă.
  7. Desființarea notelor.
  8. Înlăturarea monopolului statului în învățământul preuniversitar.
  9. Liberalizarea accesului românilor la învățământul preuniversitar privat.
  10. Acordarea de calificative proporționale cu performanța înregistrată în cadrul unor stagii practice la unități comerciale, instituții culturale, cluburi sportive sau organizații nonguvernamentale.

VOR URMA

STUDII DE CAZ LA GREU! 🙂

 

Etichete: , , , , , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat: